سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم، دل حکیم را نابود می کند . و فرمود : هرکس مالک خشم خویش نباشد، مالک خرد خویش نیست . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
ادبی ، اشعار کافشین ، فتنه ، دشمن شناسی ، سیاسی ، تحلیل سیاسی ، آخرالزمان و ظهور ، یمن ، قرن پانزده ، پاسخ به شبهات ، سبک زندگی ، روحانی ، شعر معاصر ، شعر و اشعار بزرگان ، فراماسونری ( فریموسونها ) و کابالیستها ایلومیناتی و اربابان جهان ، شهدا ، رسانه ها ، خبر ، اهل بیت ، آذربایجان ، تروریسم آمریکائی ، مناسبتها ، شعر سیاسی ، علائم ظهور ، احمدی نژاد ، شعر انتظار ، شعر و غزل معاصر ، اجتماعی ، انتخابات ، تحریم ، امام حسین ، جنایات وهابیت ، دنیای وارونه ، تقلب سبز ، اقتصادی ، طنز ، فوتبال ، ولایت ، مهربانی ، موسوی ، تاریخ ایران ، بیداری اسلامی ، انتخابات 1400 ، انقلاب اسلامی ، آشنائی با وهابیت و آل سعود ، پهلوی ، ولایت فقیه ، غزل ، شعر ، شعر اجتماعی ، شایعه ، عجایب عدد 7 ، عصر ظهور ، مذاکره با آمریکا ، مرثیه ، عکس و تصویر ، داستان ، دیکتاتوری ، سوریه ، آزادی بیان ، آذربایجان تورکلری ( ترکهای آذربایجان ) ، استاد پناهیان ، امام خمینی ، پناهیان ، امروز ، برجام ، جنبش سبزک ، مبارزه با طاغوت ، مدح معصومین ، مصداق شناسی ملاحم و علائم ظهور ، معصومین ، ظریف ، هاشمی ، ظهور ، فتنه گران ، شاهین نجفی ، سینما ، شهید شهدا و شهادت ، شیعه ، منتظری ، مشائی ، مثنوی ، دجال ، امام حسین علیه السلام ، اسلام آمریکایی ، آذربایجان سر ایران ، SMS اس ام اس پیامک ، FATF ، آزادی ، CFT ، اسلام ، انتظار ، دجال فراماسونری ( فریموسونها ) و کابالیستها ایلومیناتی و اربابان ، تقلب ، جنبش 99 درصدی ضد سرمایه داری تسخیر وال استریت ، جنبش سبزک ، جریان انحرافی ، جک ، طنز و کاریکاتور ، حقوق بشر ، رمضان ، سعید محمد ، دفاع مقدس ، مذاکرات ، شورای نگهبان ، شعر و ادب فارسی ، غزه ، واژگان اشتباه ، کردستان ، ولایت شیطان و ولایت الله ، نقی ، نماز ، نوروز ، مشایی ، نیکتا شاکرمی ، نخست وزیر امام ، ندا آقاسلطان ، مهسا امینی ، منوچهر فریدون ، مهدویت ، هنر ، هولوکاست ، کرونا ، کابالیستها ، کشاورزی ، وهابیت ، فتنه های قومی ، فتنه98 ، عرب ، عکس و تصویر ، عکس و پوستر ، شعر سپید ، شیهد حسن آیت ، شهادت ، مافیای صهیونیستی ، فوتبال حرفه ای ، رد صلاحیت ، دستگیری عبدالمالک ریگی ، سلمان رشدی ، سنی ، سیزده بدر ، سازش ، حقوق زنان ، جندالتوحید ، پوریم ، دانلود ، خیزش و انقلاب مردم در کشورهای عربی اسلامی ، دروغ ، حجاب ، حسن اسکاتلندی ، خاتمی ، انتظار و امام زمان ، انتخابات ، امام علی النقی علیه السلام ، بررسی فیلم ، انقلاب حسینی ، انقلاب شناسی ، اهانت به پیامبر اسلام ، بودجه فرهنگی ، پزشکی ، بهار ، پیامبر خاتم ، ترامپ ، ارزشی و غیر ارزشی ، استقلال ، اشتباهات سنتی ، افراط ، افزایش قیمت بنزین ، آشوب ، آمریکا ، آیت الله حجت الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی بهرمانی رفسنجانی ، آیت الله شیرازی ، آیت الله مصباح یزدی ، آیسان احتشامی ، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، آزادی زنان ، آزادی و فتح خرمشهر ، آگهی کار ، آل سعود ، آل یهود ، آلودگی هوا ، آزادی اندیشه آزاد اندیشی آزادی افسادطلبان ، Guido ، IRIB ، UFO بشقاب پرنده ، Venezuela ، آخرالزمان ، آریائی ، #شهادت_پیامبر ، #فوتبال #شعر #الاتحاد #ورزش #مبارزه_با_تروریسم ، 12 تیر ، 1401 ، 16 آذر ، 2018 ، 2030 ، 22 بهمن ، 9 دی ، 96 ، BBC Persian ، افزایش قیمت دلار ، افسادطلبان ، اقتصاد ، امام خامنه ای ، الپهلوی ، امام ، افزایش قیمت ، افزایش قیمت برق ، اعتراضات ، اعترضات ، اعتصاب غذا ، استهلال و رویت هلال ماه شوال ، اس ام اس SMS ، استاد رحیم پور ازغدی ، استخدام ، استخدام منشی ، اختیار ، اخلاق ، ارابه مرگ ، اربعین ، ارتباط بنزین و دلار ، ارتباط کابالا با اجنه ، اردن ، ارز ، ترس ، ترس در کودکان ، ترنس ، تروریسم ، تحریم سپاه ، تحریم گوگل ، تحریم نفتی ، تحریم کاتسا ، پیراهن عثمان ، پینوکیو ، تاریخ اسلام ، تاریخچه مجاهدین خلق ، تاریخی ، تجاوز ، تجزیه طلبان ، تجملات ، بهبهان ، بیداری مستضعفین جهان ، پزشکیان ، پاسخی برای شعر خریت مثنوی الاغ ، پان عرب ، پان کرد ، پانترک ، پایان جریان نفوذ ، پدربزرگ ، پراید ، اهر ورزقان ، بقایی ، بن سلاخ ، بنزین ، بنزین روحانی ، به جهنم ، ایران ، ایران باستان ، ایرانخواران و جهانخواران ، ایرباس ، بابک ، بارزانی ، بازار ارز،جنگ روانی ، بازتاب ، بحران ، امام مهدی ، امر به معروف ، امام علی النقی الهادی ، امام علی النقی علیه السلام ، انجمن حجتیه ، انرژی تاریک ، انرژی هسته ای ، انفجار اطلاعات ، انقلاب ، انتخابات آزاد ، انتخابات دوم اسفند ، انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس نهم ، خاطره ، خاورمیانه ، حسنعلی منصور ، حضرت فاطمه ، حذف شورای نگهبان ، حسن آقا میری ، جند التوحید ، داستان ترسناک ، داستان طنز ، داستان کوتاه ، داستانها و رمانهای قدیمی ، داعش ، خدا ، خداحافظی ، خزر ، خوارج ، خوزستان ، دروغ دختر آبی ، دریاچه ارومیه ، دستگیری ، داروهای گیاهی ، داروین ، دختر ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :168
بازدید دیروز :563
کل بازدید :1489067
تعداد کل یاداشته ها : 673
103/9/6
8:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رحیمی[1540]
سلام یاران و گرامیان از سال 86 که شروع به وبلاگنویسی کرده ام تاکنون که به سال 1400 رسیده ایم نگاه های گرم شما مشوق انگشتان من برای مکاتبه با شما بوده لطفا نظات و راهنمائی های خود را از بنده دریغ نفرمائید

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی ((( لــبــخــنــد قـــلـــم ((( برادرم ... جایت همیشه سبز ... خندون یک خط کوتاه چهارمحل سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) آقاشیر نسیم قدسیان منطقه آزاد اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز) رازهای موفقیت زندگی کیمیا صاعقه اصولی رایانه هادی ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ صل الله علی الباکین علی الحسین بر و بچه های ارزشی مهدویت هواداران فرزاد جمشیدی مذهب عشق جک چه زود دیر میشه جهاد ولایت صبح دیگری در راه است .... دکتر علی حاجی ستوده کشکول حاج آقا مسئلةٌ خادمین کهف الشهداء جهان نامرئی جن یکی بود هنوزهم هست شرکت نمین فیلتر نادارلی اولکه سی آخرین منجی شخصی دختری به سوی آسمان من هیچم حدائق ذات بهجة فانوس دنیای واقعی صفحات انتظار در فراق گل نرگس حسن تنهاترین سردار دنیاست واژه های نارنجی دفترچه اشعار کافشین بهتان « بـــهـتـــان » هفت چرا شیعه هستم؟ وعده صادق ( مسائل مهدویت و ظهور ) مشرق نیوز بی باک نیوز و خدائی که در این نزدیکی است پایگاه فرهنگی سپاه عاشورا سوپر انحرافی onlinestor

 

 

سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا

 

 

تصویر واقعی مسجد الاقصی چرا در کشورهای اسلامی غریب است؟

و چرا حتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی نیز پوشش صحیحی در این مورد نداشته ؟

 

بنده برای اولین بار با عکس واقعی مسجد الاقصی در ماهنامه موعود مواجه شدم نمی دانم چند سال پیش بود اما نوشته موعود در مورد غربت مسجد الاقصی بسیار تکان دهنده بود

البته عمده ترین عامل این مسأله را میتوان برنامه ریزی صهیونیست ها برای این مسأله دانست

 

میدانیم که تقریبا کسی از شهروندان مسلمان ایرانی در 60 سال اخیر موفق به سفر به بیت المقدس نشده است

البته اگر کسی یا کسانی از مسلمانان کشورمان موفق به مسافرت به سرزمین های اشغالی شده باشند یا نتوانسته اند دوربینی با خود ببرند و عکس مسجد الاقصی را بگیرند و یا این مسأله به فکرشان نرسیده که ممکن است فردا بنده و جنابعالی در روز قدس عکس قبة الصخره را بالای سرمان بگیریم ، و عکسی بگیرد و تکثیر و تأکید کند که بابا مسجدالقصی این است و یا اساسا بعد از محقق شدن تمام شرایط فوق مثل اکثریت مسلمانان مسلمان بی بخار و نامسلمانی بوده است

و البته تا امروز هم سیمای جمهوری اسلامی به آن صورت نتوانسته در حدی باشد که بتواند حساب (بخوانید عکسها و فیلمهای ) خود را ازکشورهای عربی جدا کند

و اخیرا نیز خبر پخش شده مبنی براذعان صدا و سیما بر اشتباه 28 ساله هم به این امر صحه میگذارد

حالا به این مسأله اضافه کنید تلاش فراگیر و پنهانی صهیونیسم جهانی برای پخش وسیع و گسترده تصویر قبه الصخره (قبة الصخره) به نام مسجد القصی که برنامه ای برای گمنام کردن این مسجد و در نهایت انهدام بی سروصدای این مسجد عزیز طوری که آب از آب تکان نخورد و بعد برای مسلمان دنیا از قبةالصخره پخش مستقیم تلوزیونی بشود و آقایان بفرمایند که بله این چند نفری هم که اعتراض میکنند اغراض سیاسی داشته اند

 

بالاخره پیشامدهای مهم اما خارج از کنترل این چنینی بهانه جالبی برای یک وبلاگ عجیب وغریب شده بود (وبلاگی با نام عجیب و غریب تر مسلم فریم) تا هر چه بهانه اش اجازه میدهد و نمی دهد بر کلیت نظام اسلامی بتازد البته چند وبلاگ دیگر از جمله شیر بزرگ – و ایرانیان انگلیس – نیز برای سوء استفاده از این اعتراف ضروری بیکار ننشستند

چیزی که تا اذعان به آن نشده بود و در لیست اطلاعات سوخته قرار نگرفته بود معلوم نبود این کاسه های داغ تر از آش حتی از قبة الخره اش هم حرف بزنند

 

-------------------------------------------------

 

عمی دردی دیری زمی دردیدی (درد، درد عمو نیست درد زمین یاروه)

 

البته مسائلی مانند چچن که در واقع لکه ننگی بر دامن دو دولت پیشین بود تا روسها بیشتر ما را برای نیروگاه بوشهر معطل کنند نیز بهانه دیگری شده بود تا یک عده  پرمدعا بتوانند پیازداغ وبلاگهای شبه اسلامیشان را بیشتر کنند و به خاطر حمایت نکردن از مجاهدان چچنی در برابر ارتش لائیک روسیه دور بردارند

باید قبول کنیم که مدیران خودکامه و خودمختار و روئسای جمهور خودمختارتر همیشه در حرم قدرت قله را دور زده اند

 که پایه ابتدایی آنها ترس از مردم و مصلحت اندیشی بوده که مثلا این سوال پیش نیاید که چرا جمهوری اسلامی با همه کشورهای قدرتمند قطع رابطه کرده یا در ساخت نیروگاه موفق بشویم

این در حالیست که : سیاست ستیز با ابرقدرتها و جهانخواران سیاست همیشگی امام خمینی و دولت حضرت آقا بوده و ما هنوز شعارهای مرگ بر شوروی انقلابمان را فراموش نکرده ایم اکنون نیز فرزند خلف استکبار ستیزی امام و رهبری و رئیس جمهور محبوبمان همان سیاست را پی میگیرند

 

داشتن رابطه ای دوستانه تر با دولت ارمنستان نسبت به دولت ضد مردمی آذربایجان را نیز میتوان از نمودهای این امر به شمار آورد

حمایت از الهام علی اف همان حمایت از آمریکا و خط بطلان کشیدن بر امیدهای دیرنه مردم ایران شمالی است

اما جالب اینجاست که کاسه های شدیدا داغ فوق الذکر این امر را با حمایت نکردن دولتهای پیشین از مردم چچن یکی میدانند

حالا چطور میشود که برخی خوانندگان آهنگ ناموزون قره باغ قره داغ دولت جمهوری اسلامی را منفی و الهام علی اف را مثبت و کسی میدانند که باید از او حمایت میشد و نشده کلی جای سوال است ! خوب است که همین پارسال ملت غیور ایران شمالی انزجار خود از دولت آمریکائیشان را بسیار واضح اعلام کردند اگر چه باز صدا و سیمای خواب آلود ما در حالتی سوال انگیز از کنار این مسأله رد شد

 

 


  

   

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر

واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

 

در دنیای امروز معمولا هر حکومتی برای راضی نگه داشتن مردم کشورش همیشه دست به اقدامات رسانه ای و شیرین سازی خویش می زند

در این میان وعده هایی چون رشد توسعه اقتصادی و رشد توسعه سیاسی و حتی ادعای وجود داشتن آنها رایج و متداول است

حرف زدن از توسعه علمی کشور و رشد شاخصهای آن - و دادن آزادی های اجتماعی هم ادعایی است که خیلی از حکومتهای ظاهرا دینی و غیر دینی آن را داشته اند

و عالمان دینی وابسته به دربار نیز همیشه از این کارها در خلال سخنان خویش با انواع احادیث و روایات به بزرگی یاد کرده اند - باید پذیرفت که هر چیز خوب و بدی را که یک زمانی مردم به آن روی خوش نشان میدهند را میشود اگر جزو دین نباشد هم به دین بست

و اگر کسی که این کار را میکند صاحب قدرتی باشد قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاید - و اینگونه یک حکومت دینی بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتواند خود را عالم و متعهد و دلسوز و دینی معرفی کند

اما حرف زدن از عدالت "آنهم عدالتی که دینداران و فقرا آن را تا ظهور منجی دین خود غیر ممکن دانسته اند و اگر قبول کنند نیز در انتظار مشاهده آن حداقل در محله و شهر خود خواهند بود و ثروتمندان آن را مخل ثروت و قدرت و امنیت خود میدانند "برای جلوه و جلا دادن به خویش نه تنها نشانه دیوانگی و ... است بلکه در واقع یک خودکشی سیاسی محسوب میشود

به قول مطلوب :اگر ملاها بخواهند حکومت کنند بهترین راه این است که مردم را زیاد متوقع بار نیاورند و عدالت را غیر ممکن معرفی کرده وبرای عدالت از مردم دعا برای ظهور منجی بخواهند و در عوض از نماز مستحبی و توسعه و آزادی و روزه و صله ارحام و حج و خوبی کار و تلاش یا شور و مستی عرفان یا جهاد و این جور چیزها حرف بزنند

یک لطیفه

یکی از دوستان حرف جالبی را از یک منبری نقل میکرد که ظاهرا واعظ مذکور در بین سخنانش گفته که آری امیرمومنان در هر شب هزار رکعت نماز میخوانده و من و شما هم خوب است بخوانیم البته بنده کاری به واقعیت انجام این کار توسط یک امام زمان و مسائل مربوط به نسبیت و غیره زمان ندارم اما جالب اینجاست که یک فرد عادی اگر نای انجام یک چنین کاری را داشته باشد و در هر دقیقه یک رکعت بخواند که سریع هم میشود بخواند هزار دقیقه وقت میبرد یک ماشین حساب معمولی این طور جواب میدهد 1000تقسیم بر 60   = 16.6666666 یعنی شانزده و نیم ساعت وقت میبرد و با توجه به این که خیلی از شبهای ما 12 ساعت هم نمیشود حالا پیدا کنید پرتقال فروش را

--------------------------------------------------------

جای استاد بزرگوار و نابغه متقی انقلاب شهید مطهری -که اگر حرکتی هم در ذهن ما مردم ایران شده به برکت وجود فرزانگانی چون اوست -   خالی که اگر حاظر بود و این اوضاع و اقوال بعد از انقلاب را می دید چه چیزها که نمی گفت و چه فریادها که بر سر ما غافلان نمی کشید

آری عدات کلمه ای نیست که بشود با آن بازی کرد عدالت مسلخی است که هنوز خون پیروان علی و حسن و حسین سلام الله علیهما را

میطلبد

شاید هنوز هم باید یک رجایی و یک بهشتی دیگر شهید بشود و یک باکری دیگر بیشتر از 15 ثانیه در شبانه روز یک مسئولیت نخوابد تا دیگران هم عدالتخواه بشوند البته بنده حدس میزنم ریخته شدن چنین خونهایی حتما برای انسانهای بی تفاوت یا کم تفاوت بسیار شوم خواهد بود  

جبرگرا کردن عوام الناس و سلطان را ظل الله گفتن کار سختی نیست روزی خلفای شرابخوار عباسی تماما ال... ُ بالله میشوند و روزی رضا پهلوی لائیک با دستمال سبز که امام رضا به کمرم بسته و مرا سلطان کرده از ضریح امام خارج میشود و یک روز سرباز آتا ترک ممد جخ یعنی جوخه محمد نامیده میشو د تا اکثریت مردم ظاهرا متدین با آنها مقابله نکنند و مفسیدین و بی تفاوتها هم سر بر آخور خود داشته باشند و در میان یک عده اندک باقی خواهند ماند که کاری از پیش نخواهند برد و به جرات میتوان گفت که این نسخه همیشگی حکومت جباران است

در این میان این وظیفه بسیار حساس بر دوش هر انسان با وجدان و سالمی در حد وسعش سنگینی میکند که عدالت را بیشتر بفهمد و در بین دیگران تشریح کند

امروز همچنان که آن رجایی دوران - محمود احمدی نژاد - (بترکه چشم حسود و عقده ای) قبل از انتخاب شدنش فرمود مدیران میانی کشور خیلی بیشتر از بعضی از جوانانمان که آنها را سمبل غربزدگی میدانیم غربزده شده اند آنها کسانی هستند که در هیپنویزم نام ها و نظریه ها دفن شده اند آنها حامل نظریات اقتصادی هستند که ثروتمندان و دولتهای چپاولگر دنیا برای ادامه حیات خود در دانشگاه هایشان ساخته اند

با این فرمولی که آنها برای زندگی تجویز میکنند عدالت بزرگترین جرم است و موجب از بین رفتن رشد اقتصاد جهانی میشود (البته هر انسان فهیم و با وجدانی می داند که جمعیت نه تنها معضل نیست بلکه اگر درست مدیریت شود سرمایه ای بی بدیل است)  

با این فرمولها کشتن یک انسان بی گناه که تازه پا به عرصه وجود نهاده (سقط جنین بعد از چهار ماهگی) برای کنترل اقتصاد جهانی مطلوب است (و این را هم به اسم فرزند کمتر زندگی و تنظیم خانواده و انفجار جمعیت و ... توجیه میکنند )

 ودر این میان تنها قدرت است که میگوید بشر کیست و حقوق او چیست با چه چیزی تامین میشود

 

و الا لعنت الله علی القوم الظالمین


  
  

 نمایش همزمان در یک خط کوتاه 

 

حکم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ( که مجوز افتا را برای طلاب علوم دینیه صادر می کنند ) در مورد شیخ یوسف صانعی مبنی بر مرجع نبودن او خشم ضد انقلاب خارج نشین ( که ید طولائی در اهانت به قرآن و عترت دارند ) را برنگیخت ؛به طوری که مثلا سایت بالاترین ( که ارسال کننده گان مطالب آن باید حداقل  15000 درجه خباثت داشته باشند و خباثت باید از تک تک کلمه هایشان بچکد ) دیشب با مطلبی توهین آمیز به آن آیات عظام که در برابر بدعتهای شیخ موضع گرفته اند اهانت کرد

گفتنی است شیخ یوسف صانعی اخیرا با فتاوائی عجیب که مخالف مسلمات مذهب شیعه و بعضا حتی اهل تسنن است ربا را در قرض های غیر اضطراری حلال 1 ؛ ارث بردن کافر از مسلمان را صحیح2 ؛حکم  ارتداد را در صورت از روی علم و آگاهی بودن متفاوت3  دیه زن را که به حکم اسلام نان آور خانواده نیست و خسارت آن شکلی دیگر است برای اولین بار در اسلام مساوی دیه مرد می داند 4 که همه این چهار مورد نه تنها در مذهب تشیع بلکه در میان اهل تسنن نیز برای اولین بار اتفاق می افتد و ایشان برای این فتاوا باید قبلا اعلام عصمت و رسالت می کردند که متأسفانه فراموش شده

پس با چنین اوصافی وقتی کسی که خود را مرجع می داند با قرآن و سنت و عترت اینگونه برخورد می کند نباید زیاد از یک لات بی سروپای چاله میدانی انتظار داشت که حرمت قرآن و امام حسین را نگاه دارد

 

1) توضیح المسائل، ص 382 .


2) روزنامه‏ی اعتماد ملی، 11/11/84، ص 7 .

3) روزنامه‏ی صدای عدالت، 12/11/84، ص 11

4) روزنامه‏ی کارگزاران، 23/6/86، ص 6 . 

 

در سایت رجا نیوز موارد بیشتری از فتاوای خارج اختیار مراجع صانعی آمده است که در ادامه مطلب درج می شود

با صدور بیانیه ای اعلام شد:
استدلالات فقهی فضلای حوزه در رد بدعت‌های فقهی صانعی

جمعی از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای مبانی فتاوای و نظرات فقهی شیخ یوسف صانعی را به چالش کشیدند.

به گزارش رجانیوز متن این بیانیه فقهی و علمی به این شرح است:

بسم‏اللَّه الرّحمن الرّحیم‏
فتاوای آقای صانعی در عیار فقاهت‏
مقدمه‏
سالیانی است که آقای یوسف صانعی فتاوای غریبی به نام مرجعیت صادر می‏کند و مدعی‏است که این فتاوا را «با همان متد حوزوی» به دست آورده و لذا تصریح نموده که «من غیر از کتاب و سنت و غیر از فقه صاحب جواهر و شیخ چیزی ندارم. آن چه هست مبنای فقه صاحب جواهر و شیخ است».

این‏جانبان جمعی از اساتید و فضلای حوزه‏ی علمیه قم حداقل به دو دلیل احساس وظیفه نمودیم تا نسبت به برخی از فتاوای شگفت‏آور ایشان اعلام موضع کنیم.

1- اگر چه آقای صانعی منتقدان خود را مورد اهانت قرار داده، می‏گوید : «ما به حکم و اذا خاطبم الجاهلون قالوا سلاماً، در راه هدف، از همه‏ی آن‏ها صرف نظر کردیم».(1) ولی چند سال بعد مواضعش را تعدیل نموده و فرموده که از انتقادات استقبال می‏کند : «من حتی از آن‏هایی که بعضاً به صورت اعتراض سؤال می‏کنند - و لو این‏که اعتراض آن‏ها به صورت توهین هم باشد - ناخرسند نمی‏شوم بلکه آن را لطف ایشان در حق خودم می‏دانم و آن را سبب پیشرفت امور و رفع اشکال می‏دانم».(2)

2- آقای صانعی مستمسک فتوای خود را، کتاب و سنت و فقه فقهای برجسته شیعه معرفی نموده و چنان سخن می‏گوید که گویی حضرت امام خمینی - قدس سره - مجوز این‏گونه فتاوا را برای وی صادر فرموده است!

از این رو ما برخی از فتاوای ضد اجماع و ناپخته‏ی ایشان را نقل و مخالفت آن را با دیدگاه فقیهان سترگ شیعه مخصوصاً حضرت امام خمینی - قدس سره - نشان می‏دهیم و از وی می‏خواهیم از شتابزدگی در افتا بپرهیزد و در آموخته‏هایش بازبینی کند و اگر حکمی را نمی‏داند، سکوت کند که فردا در پیشگاه صاحب دین باید پاسخ‏گوی ابداعات خود باشد.

به نظر می‏رسد ایشان بدون توجه کافی به قواعد اصولی و فقهی و بی‏آن که دغدغه‏ی ردّ فروع به اصول را داشته باشد و بدون اشاره به ادله‏ی احکام، تنها آن چه را به گمان خود مورد نیاز اجتماع می‏داند، در قالب احکام فقهی بیان می‏کند، لذا پر فتوا و کم تتبع است و هر روز که می‏گذرد بر فتاوای عجیب و غریبش می‏افزاید.
برای آشنایی خوانندگان محترم بعضی از نظرات فقهی وی بیان می‏شود:

یکم : تساوی دیه‏ی زن و مرد

امام خمینی ره -(3) و همه‏ی فقیهان شیعه، دیه‏ی زن را نصف دیه‏ی مرد می‏دانند و بسیاری از آن‏ها به اجماعی بودن این حکم تصریح کرده‏اند.(4) همچنین فقیهان همه مذاهب اهل سنت دیه‏ی زن را نصف دیه‏ی مرد می‏دانند، مگر چند تن انگشت شمار از اهل‏سنت که مخالفت آن‏ها را بهایی نیست، لذا صاحب جواهر می‏گوید : جملگی مسلمانان براین حکم اجماع دارند.(5)

در مقابل اجماع فقیهان اسلام، آقای صانعی در نسبتی خلاف واقع ادعا می‏کند: منشأ تفاوت دیه‏ی زن و مرد در زمان شهید بهشتی است. بهشتی در آن شرایط انقلابی این وجه اعتباری را مطرح کرد که چون مرد خرجی می‏دهد، دیه‏ی وی دو برابر زن است. اصل این مطلب نادرست است ... در فقه شیعه اصلاً این حرف‏ها و این گونه مسائل مطرح نیست. با اعتباراتی که اشکال دارد نمی‏توان قانون درست کرد.(6)

بدین‏گونه آقای صانعی اجماع فقیهان شیعه را انکار نموده، از شهید بهشتی انتقاد می‏کند که با اعتبارات نمی‏توان قانون درست کرد. در حالی که دلیل ارائه شده از سوی آن شهید از روایات گرفته شده است.

مطلب دیگر این‏که وقتی از آقای صانعی در مورد دیه‏ی زن و مرد سؤال می‏کنند، می‏گوید: دیه زن و مرد مساوی است قضاءً لا طلاق ادلة الدیه و عدم دلیل برتقیید .(7)


در صورتی که که شیخ طوسی دلیل نصف بودن دیه‏ی زن را اجماع و روایات می‏داند(8) و صاحب جواهر، روایات باب را متواتر می‏خواند،(9) همان روایاتی که از پیامبر(ص) و ائمه (ع) نقل شده و مقیّدند و به صراحت دلالت بر نصف بودن دیه دارند.(10)

دوم : ردّ فاضل دیه

امام خمینی ره -(11) و همه‏ی فقیهان شیعه در صورتی قصاص مردِ قاتل را در مقابل زنِ مقتول جایز می‏دانند که اولیای زن، فاضل (زیادی) دیه‏ی قاتل را به ورثه‏اش بپردازند که نصف دیه‏ی مرد است و این حکم اجماعی است.(12) در مقابل، فقیهان اهل سنت جز اندکی از آن‏ها ردّ زیادی دیه را لازم نمی‏دانند.(13)

آقای صانعی برخلاف اجماع فقیهان شیعه و با پیروی از جمهور فقیهان اهل‏سنت، ردّ فاضل دیه را لازم نمی‏داند، در(14) حالی که صاحب جواهر می‏گوید: روایات مستفیض و متواتر این معنا را اثبات می‏کند.(15)

سوم : متعه‏

آقای صانعی گفته است : «مشروعیت عقد موقت و متعه، فی‏الجمله برای مواقع اضطراری همانند جنگ‏های طولانی، جزو مسلمات مذهب شیعه است و همان طور که مرقوم شده مشروعیتش برای موارد اضطرار است».(16)

مدتی بعد با صراحت می‏گوید: «اساساً عقد موقت در اسلام برای رفع ضرورت است، نه عیاشی مشروع یا عدل
ازدواج دائم قرار گرفتن، بنابراین برای کسانی که همسرشان در اختیار آن‏ها است و می‏توانند غریزه‏ی جنسی را به وسیله همسر اطفا نمایند، عقد موقت مرد نسبت به زن مسلمان، به نظر این جانب، محل اشکال، بلکه محکوم به منع و عدم جواز است.»(17)

نظر آقای صانعی در منوط کردن جواز ازدواج موقت به وجود اضطرار همان دیدگاه قدیمی فقیهان اهل‏سنت است و اساساً نخستین فردی که قید «اضطرار» را دخیل در جواز متعه دانست، خلیفه‏ی دوم بود که در دفاع از تحریم متعه گفت : «همانا رسول خدا(ص) متعه را در زمان ضرورت حلال کرد و اکنون مردم در آسایش‏اند».(18)

برخلاف آقای صانعی، فقیهان شیعه اجماعاً ازدواج موقت را جایز می‏دانند و هیچ کدام آن‏ها جواز آن را مقیّد به قید اضطرار نکرده است.(19)

چهارم : محرمیت فرزند خوانده‏

وقتی درباره‏ی محرمیت فرزند خوانده با اطرافیان از آقای صانعی سؤال می‏شود، فتوا می‏دهد: فرزند خوانده گرچه فرزند اصلی نمی‏باشد، لیکن چون اطلاع دادن و متوجه شدن او به فرزند خوانده بودن برای او حرج و مشقّت ولو روحی - که معمولاً چنین است - دارد، از جهت محرمیت حکم فرزند اصلی را داشته و همه محارم فرزند اصلی به او محرم می‏باشند و جزو محارمش از حیث محرمیّت محسوب می‏شوند و در محرمیّت ذکر شده، فرقی بین نسبی، مانند دایی و عمه و یا سببی، مانند مادر زن و یا مادر شوهر و غیر آن‏ها نبوده و نیست.(20)

فقیهان شیعه تاکنون هرجا که درباره‏ی ایجاد محرمیّت با فرزند خوانده اظهار نظر کرده‏اند، تنها به محرمیّت از راه رضاع یعنی شیر دادن و ازدواج اشاره کرده‏اند، از جمله خود آقای صانعی در پاسخ مقلدانش، پیش از این تنها به همین دو راه اشاره کرده است(21) و دیده نشده که فقیهی برای اثبات محرمیّت، آن هم برای نزدیکان سببی و نسبی به قاعده نفی حرج استناد کرده باشد. از طرز استدلال آقای صانعی دانسته می‏شود که وی به درستی مفاد قاعده‏ی لاحرج را در نیافته است.

پنجم : ربا در قرض‏های استنتاجی

آقای صانعی فتوا می‏دهد : اگر کسی که قرض می‏دهد، شرط کند که زیادتر از مقداری که می‏دهد بگیرد، در صورتی که قرض استنتاجی (تولیدی و اکتسابی) باشد به این معنا که شخص برای گذران زندگی و تهیه‏ی نان شب خود و یا ورشکستگی و بیچارگی قرض نمی‏کند، بلکه برای کسب و ساختن خانه و امثال آن‏ها - که برای استنتاج است - قرض می‏کند، عدم حرمت قرض ربوی استنتاجی - که نه تنها باعث جلوگیری از معروف و تجارت و کسب و کار نمی‏شود، بلکه وسیله‏ای برای رونق بازار و اقتصاد سالم است - خالی از قوت نیست، هر چند احتیاط در به کار بردن حیل در این قسم ربا و زیاده مطلوب است، ولی اگر قرض ربوی استهلاکی باشد؛ یعنی برای نیاز و رفع احتیاج زندگی است، حرام و در حکم جنگ با خدا و رسول او است و هیچ حیله‏ای مجوّز آن نیست.(22)

فقیهان شیعه(23) و سنی(24) اجماع دارند که به طور کلّی اگر در قرض، شرط شود که هنگام باز پرداخت، مقداری به مبلغ بدهی افزوده شود، ربا و حرام است و تا قرن حاضر کسی در این حکم تردیدی نداشت تا این‏که با نفوذ اقتصاد سرمایه‏داری در کشورهای اسلامی برخی از عالمان اهل سنت، مانند رشید رضا و عبدالوهاب خلاف، این شبهه را مطرح کردند که آن چه اسلام تحریم کرده خصوص بهره‏ی قرض‏های مصرفی و استهلاکی است و شامل بهره‏ی قرض‏های تولیدی و استنتاجی نمی‏شود و متأسفانه آقای صانعی بدون مطالعه کافی و دقت در آیات و روایات اهل‏بیت در این دام افتاده و این فتوا را داده است، حال آن که فضلای حوزه‏ی علمیه‏ی قم به خوبی به شبهات مزبور پاسخ گفته‏اند.(25)

ششم : پاک بودن پوست غیر مذکی

آقای صانعی گفته است : به نظر اخیر این جانب، چرم‏ها و پوست‏های تهیه شده در بلاد غیر اسلامی، اگر اطمینان باشد که از حیوانات مردار و میته گرفته نشده (که معمولاً امروزه مخصوصاً با توجه زیادی که به رعایت بهداشت در دنیا مطرح است، چنین اطمینانی وجود دارد)، نجس نیست. زیرا آن چه که نجس است، مردار و جیفه است نه غیر مذکی، هم‏چنین نماز خواندن با آن‏ها چنان چه از حیوان حلال گوشت باشد، مانعی ندارد.(26)

در فقه شیعه، حیوان غیر مذکی، میته محسوب می‏شود و پوست آن نجس و نماز با آن باطل می‏باشد و این مطلبی اجماعی است و در روایات معصومان(ع) هم همین معنا به صراحت آمده است(27) حال چگونه آقای صانعی حکم غیر مذکی را از میته جدا می‏داند، خود باید پاسخ بدهد.

هفتم : تشکیک در حکم ارتداد

از آقای صانعی می‏پرسند: آیا افراد می‏توانند به صورت واقعی و نه تصنعّی دین خود را تغییر دهند؟
در جواب می‏گوید : اگر این عمل از روی تحقیق، علم و آگاهی باشد و در واقع آگاهانه منکر دین فعلی خود شود، این مطلب، قابل بحث است اما اگر کسی علم و آگاهی به حقانیت دین خود دارد اما بازدست به انکار آن می‏زند و مردم هم می‏دانند این عقیده واقعی او نیست، این چنین کسی مستحق مجازات است.(28)

این گفته آقای صانعی که می‏گوید «قابل بحث است»، زیر سؤال بردن حکم اجماعی فقیهان مسلمان است، آنان حتی در مورد کسی که یک حکم ضروری دین را انکار کند حکم ارتداد و اعدام را جاری می‏دانند(29) چه رسد به این‏که‏ صراحتاً دین خود را انکار کند و تغییر دهد. قیدی که آقای صانعی به عنوان راه نجات مرتد از مجازات مطرح کرده است، یعنی «انکار و تغییر دین از روی علم و آگاهی»، قیدی است که با احراز آن، همه فقیهان مسلمان حکم به مجازات فرد می‏کنند. صاحب جواهر می‏گوید: اگر حکم انکار شده، فی حد ذاته امری ضروری از ضروریات دین باشد و کسی که آن را انکار می‏کند، از ضروری بودن آن حکم نزد اهل دین اسلام اطلاع داشته باشد، با این انکار، کفر وی ثابت می‏شود، چه این انکار زبانی باشد و از روی عناد گفته شود و چه هم زبانی باشد و هم اعتقاد قلبی او باشد.(30)

شهید ثانی نیز می‏گوید: ارتداد عبارت است از کفر بعد از اسلام و کفر یا بانیت یا با قول و یا با فعل تحقق می‏بابد... قول مثل این‏که خدا یا پیامبران را انکار، یا رسول خدا(ص) را تکذیب کند، یا امری را که اجماعاً حرام است حلال، یا امری را که اجماعاً حلال است، حرام شمرد و ضابطه‏ی ارتداد، انکار ضروری دین است و فرقی نمی‏کند از روی عناد، یا اعتقاد و یا استهزا باشد.(31)بنابراین جایی برای تشکیک در این حکم نیست.

هشتم : ارث بردن کافر از مسلمان

آقای صانعی می‏گوید: آیا اسلام حقوقی را برای کسانی که شناسنامه‏ی اسلامی دارند قرار داده است؟ حالا اگر کسی شناسنامه‏اش او را مسیحی، یهودی، زرتشتی و یا سایر ادیان که با اسلام دشمنی ندارند معرفی کرد آیا این گونه افراد از آن حقوق محروم می‏شوند، یعنی فرد غیر مسلمان حق ندارد از مسلمان ارث ببرد؟ ... ما چگونه بپذیریم مردی که شناسنامه‏اش اسلامی است وقتی از دنیا رفت فرزندش که مسلمان نیست و دینی غیر از دین اسلام را برگزیده است وشیره و میوه جان پدر است تنها به علت این‏که شناسنامه اسلامی ندارد از ارث بردن اموال پدر محروم شود.(32)

این گفته آقای صانعی هم برخلاف اجماع مسلمانان است. شهید ثانی می‏گوید: مسلمانان اتفاق دارند که کفر مانع ارث می‏شود و کافر از مسلمان ارث نمی‏برد.(33)

صاحب جواهر پس از آن که کفر را از موانع ارث می‏شمرد، می‏گوید: کافر ذمی و حربی و مرتد و سایر اصناف کافر از مسلمان ارث نمی‏برند و در این حکم میان مسلمانان اختلافی نیست.(34)

بنابراین از نظر فقیهان اسلام، این مطلب اثبات شده‏ای است که شخص مرتد از پدر مسلمان خود ارث نمی‏برد و آقای صانعی تحت تأثیر احساسات خود، احکام خدا را به بازی گرفته است.

نهم : ازدواج مجدد

آقای صانعی گفته است: ازدواج مجدد مرد بدون اجازه‏ی همسر اول، خلاف شرع، حرام و معصیت است. در صورتی که رضایت زن اول وجود نداشته باشد، حتی اگر مرد تمکن مالی هم داشته باشد، ازدواج مجدد وی حرام است.(35)
و براین گفتار افزوده است : ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول ... از نظر شرعی جرم است و اگر زن اول بعد از عقد زن دوم رضایت ندهد، این عقد اثر حقوقی ندارد.(36)

آقای صانعی در این مسأله برخلاف اجماع مسلمانان فتوا داده است. علامه‏ی حلی می‏گوید: فقیهان همه شهرها در همه سرزمین‏ها و زمان‏ها اتفاق دارند که برای مرد آزاد جایز است چهار زن آزاد را به عقد دائم خود در آورد.(37)
بعضی از فقیهان در توضیح سخن علامه گفته‏اند : این گفته صراحت دارد در این‏که احدی از مسلمانان با جواز ازدواج با چهار زن مخالفت نکرده است، با وجود آن که در سایر مسائل فرعی زیاد اختلاف دارند. هر کس قایل به عدم جواز شود منکر صریح قرآن است و مخالف همه اهل اسلام ... و اگر کسی این را انکار کند، مرتد است، چون ضروری دین را انکار کرده است.(38)

روایات فراوانی نیز بر جواز گرفتن چهار زن دلات دارد.(39)

ضمن این‏که تا به حال بین فقیهان مسلمان دیده نشده است که کسی ازدواج مجدد را مشروط به رضایت زن اول کند، این شرط را آقای صانعی بدون دلیل شرعی، از جانب خود ابداع کرده است. اگر چنین شرطی ملاک باشد حکم ازدواج مجدد در قرآن «فانکحوا ماطاب لکم من النساء مثنی و ثلاث و رباع» تقریباً لغو است، چون کم‏تر زنی است که برای ازدواج دوم شوهرش اجازه بدهد.

البته آقای صانعی به این ابداعات قانع نیست و چنان می‏نماید که در آینده قصد دارد در بسیاری از احکام دین تجدید نظر کند. نکته‏ای که در این‏جا تذکر آن لازم می‏نماید این است که چرا مراجع محترم تقلید، مدرسین حوزه و فضلای محترم با مماشات به فتواهای شگفت آقای صانعی می‏نگرند، در صورتی که نشر چنین بدعت‏هایی که با کنار نهادن معیارهای علمی حوزوی انجام می‏گیرد گذشته از آن که ضربه کاری بر میراث فقیهان بزرگ شیعه است برای طلاب جوان و تازه کار، روشی نا مبارک و غلط را آموزش می‏دهد که مفسده آن در آینده آشکار خواهد شد.

.......................................................................................
1) در دیدار با رئیس مرکز پژوهش‏های زنان، 24/7/79 .
2) روزنامه اعتماد، 14/2/85، ص 2 .
3) تحریر الوسیله، ج 2، ص 558، مسأله‏ی 26
4) شیخ طوسی، کتاب الخلاف، ج 5، ص 254، مسأله 63؛ مقدس اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ج 14، ص 322؛ سیدمحمد جواد حسینی‏عاملی مفتاح الکرامة، ج 21، ص 175 .
5) جواهر الکلام، (15 جلدی) جلد 15، ص 175 .
6) روزنامه‏ی کارگزاران، 23/6/86، ص 6 .
7) روزنامه‏ی شرق، 12/3/86، ص 5 .
8) کتاب الخلاف، ج 5، ص 254 .
9) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 15، ص 276 .
10) کتاب الخلاف، همان‏جا؛ وسائل الشیعه، ج 29، ص 205-206، ابواب دیات نفس، باب 5، ح 1-4؛ مستدرک الوسائل، ج 18، ص 300-301، ابواب دیات نفس، باب 5، ح 1-3. روایات ردّ فاضل دیه هم براین موضوع دلالت دارد. رک.: وسائل الشیعه، ج 29، ص 80-87 ، روایات، باب 33، از ابواب قصاص نفس.
11) تحریر الوسیله، ج 2، ص 519 .
12) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 15، ص 50-51 .
13) کتاب الخلاف، ج 5، ص 145؛ بدایة المجتهد، ج 2، ص 395 .
14) در دیدار با رئیس مرکز پژوهش‏های زنان، 24/7/79؛ هفته نامه‏ی گوناگون، 8/6/82، ش 28، ص 6 .
15) جواهر الکلام (15 جلد) ج 15، ص 51 .
16) روزنامه‏ی توسعه، 13/5/81، ص 1 .
17) روزنامه‏ی کارگزاران، 16/3/86، ص 14 .
18) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 10، ص 708 .
19) سیدعلی طباطبایی، ریاض المسائل، ج 10، ص 272؛ سیدمحمد عاملی، نهایة المرام، ج 1، ص 221؛ یوسف بحرانی، الحدائق الناضرة، ج 24، ص 113؛ کتاب الخلاف، ج 4، ص 341 .
20) روزنامه‏ی اعتماد، 18/3/83، ش 563، ص 2 .
21) مجمع المسائل، ج 1، ص 431س 1304؛ ص 432، س 1305؛ ص 436، س 1317.
22) توضیح المسائل، ص 382 .
23) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 9، ص 8 .
24) موفق الدین بن قدامه و شمس الدین بن قدامه، المغنی و الشرح الکبیر، ج 4، ص 390 .
25) برای مطالعه رجوع شود به. ربا، پژوهش ممتاز واحد تحقیقات اقتصادی جامعه مدرسین، ص 299-308 .
26) روزنامه‏ی شرق، 28/5/83، ص 4.
27) رک : مستمسک العروة العروثقی، ج 1، ص 323؛ مأة قاعدة فقهیة، ص 163-164؛ تحریر الوسیله، ج 1، ص 144، مسأله 10؛ المبسوط فی فقه الامامیه، ج 6، ص 284 .
28) روزنامه‏ی صدای عدالت، 12/11/84، ص 11 .
29) رک : موسوعة جمال عبدالناصر الفقهیه، ج 4، ص 252-254؛ التنقیح فی شرح العروة الوثقی، ج 2، ص 60-61؛ ذکری الشیعة، ج 1، ص 115؛ کشف اللثام، ج 1، ص 402؛ مجمع الفائدة و البرهان، ج 13، ص 314؛ ایضاح الفوائد، ج 4، ص 547؛ مفتاح الکرامة، ج 1، ص 245 .
30) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 12، ص 458-459 .
31) الروضة البهیة، ج 2، ص 391 .
32) روزنامه‏ی اعتماد ملی، 11/11/84، ص 7 .
33) مسالک الافهام، ج 13، ص 20 و مانند آن: ریاض المسائل، ج 14، ص 209 .
34) جواهر الکلام (چاپ داراحیاء التراث العربی) ج 39، ص 16؛ کفایة الاحکام، ج 2، ص 791 .
35) روزنامه اعتماد، 29/5/86، ص 1 .
36) روزنامه‏ی آفتاب یزد، 17/9/86، ص 9 .
37) تذکرة الفقها (چاپ قدیم)، ص 638 .
38) مدارک العروة، ج 29، ص 17 .
39) وسائل الشیعه، ج 20، ص 517-519، احادیث باب 1 و 2 .


  
  

تو همرهی با من ولی حرفی نداری

در کوچه تنهایی ،غریبی ،بی قراری

بنشین کنار آب خیس جویباران

بنشین و بنشان این عطشهای خماری

در پادگان یک جور لنگی گرچه یک جور

هم می دوی از بی خودی تا رستگاری

یا باز برمی گردی و در کوچه انگار

جا ماندگان در قلبها را می شماری

دلخستگی هایت اگر چه بی امان نیست

اما نمی فهمی چه شد که سوگواری

از قهر و لطف این خدایان دروغی

داری به سوی آسمان ها دست یاری

آنـــروز زیبـــا ذره ذره آب می شد

خوابی که می دیدی در آن حال خماری

اما دگر از کافشین اینها بعید است   

این بخت خواب آلوده و شب زنده داری؟!!

التماس دعا

کریم شاهزاده 17/5/87


  

توی وبلاگ یکی از برادران با انصاف اهل تسنن که خداوند ایشونو با پیامبر خاتم اهل بیت طاهرینش محشور فرماید http://ghadeerkhom.blogfa.com/ یادداشتی گذاشتم که گفتم بد نیست اینجا هم اونو ارائه کنم !

 

سلام بر شما
از این که توانسته اید بدون غواغا سالاری و با اخلاق اسلامی به احساس وظیفه درونی خود بپردازید خدا را شکر کنید امیدوارم خداوند همه ما را زیر پرچم توحید واقعی که بقیة الله بامره خواهد افراشت جمع و از لذت پرستش موحدانه خود برخوردار کند

شیعیان واقعی و اهل تسنن حقیقی در یک کلمه که کلمه توحید است و اطاعت از قرآن و رسول توحید است مشترکند قل یا أهل الکتاب تعالوا إلی کلمة سواء بیننا بینکم ألّا نعبد إلّا الله ... پس چگونه است که عده ای یکدیگر را از اهل کتاب پست تر شمرده و از هم فاصله می گیرند
ولا تقولوا لمن القی الیکم السلام لست مومنا تبتغون عرض الحیاة الدنیا فعند الله ...
پس چگونه می شود با وجود اظهار اسلام و اظهار توحید شیعیان وهابیان و پیروان ساده و بیمار آنان کشتن 2 یا شش نفر از شیعه را برای کسی که گناه ثقلین را داشته باشد رساننده به بهشت و رضوان الهی می دانند قل اتخذتم عند الله عهدا فلن یخلف الله عهده ام تقولون علی الله ما لا تعلمون بلی من کسب سیئة و احاطت به خطیئته فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون
به اعتقاد علمای شیعه انبیاء و اولیا از خدا مستقل نیستند و فقط با اذن او می توانند شفاعت کنند آنهم نه برای کسی که گناه ثقلین را داشته باشد بلکه برای مومنین و موحدین و برای نزدیک تر شدن به خدا در قیامت
اللهم الّف بین قلوب المسلمین برحمتک یا حنان و یا منان و اختم عواقبنا بخیر برحمتک یا ارحم الراحمین


  
<   <<   51   52   53   54   55   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ دوران پارسی یار بگذشت و پیر گشتیم ، در دست گوشی خود خیلی اسیر گشتیم ، ارادتمند همه پارسی یاری های قدیم کاف شین @};- :'( پیج اینستا @KARIM_SHAHZADEH شماره ایتا 09149107001
+ سلام بر همگی @};- نقشه شد تا بکشند و به خیابان بکشند مهر را در دل پائیزی آبان بکشند ،،، سر افتادن مشکوک درختی بر خاک کار جنگل به تباهی بیابان بکشند
+ سلام بر همه دوستان پارسی بلاگی این یک و نیم بیت رو تقدیم شما خوبان می کنم : نان مردم آن که میگیرد گروگان یک طرف ،، آن که جان را می دهد از بهر آنان یک طرف ،، مرد میدان یک طرف نامرد میدان یک طرف


+ شبستان بخیر بادا شبِ بی شما مبادا
+ در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود ،، از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت ،، از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود ،، زنهار از این بیابان این راه بی نهایت ،،، @};- سلام بر همگی صبح پائیزی بخیر
+ ?\(?o?)/? از چه می‌ترسید؟! ?\(°o°)/? ریزش آوار یا از آن تصویر نابینای بر دیوار ???o?;?? وحشت ما از سقوط کهکشانها نیست ،، از هبوط عشق ?(??_??)? در غروب بی‌سرانجام خیابان‌هاست ،، شعر از من نیست مربوط به حدود سال 85 هست دغدغه‌های اون موقع الان واسه همه مردم دنیا خنده داره ?¯\_??ل???_/¯? ?¯\_(?)_/¯?
+ سلام بر شما خوبان پارسی بلاگی ؛ آیتولاح هاشمی بهرمانی در صفحه 236 جلد دوم کتاب خاطراتش اعتراف می کند که تاسوعا را در سد لتیان اسکی روی آب میکرده آیا با ساختن پلاکارد استخر فرح میشود حقایق را به حاشیه برد و این ننگ ها را شست و کسی را که از قربانگاه هفت تیر و هشت شهریور با امداد غیبی بیرون زده را تبرئه کرد؟!


+ سلام بر همگی روزتون بخیر
+ سلام دوستان بالاخره از شر تلگرام و اینستاگرام راحت شدیم ولی یه حرفایی ته دلمونه نمی دونیم به کی بگیم ؟!


+ جدیدترین تعریف آزادی: آزادی عبارت است توانایی نامحدود برای ترک یا انجام هر عمل غیر معارض با منافع خود و دیگران که انسانی که در بند جهل و هوس نیست در عالمانه ترین حالت یک انسان علاقه مند است به آن دست بزند / وحید رحیمی (کافر به طاغوت)