تصویر واقعی مسجد الاقصی چرا در کشورهای اسلامی غریب است؟
و چرا حتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی نیز پوشش صحیحی در این مورد نداشته ؟
بنده برای اولین بار با عکس واقعی مسجد الاقصی در ماهنامه موعود مواجه شدم نمی دانم چند سال پیش بود اما نوشته موعود در مورد غربت مسجد الاقصی بسیار تکان دهنده بود
البته عمده ترین عامل این مسأله را میتوان برنامه ریزی صهیونیست ها برای این مسأله دانست
میدانیم که تقریبا کسی از شهروندان مسلمان ایرانی در 60 سال اخیر موفق به سفر به بیت المقدس نشده است
البته اگر کسی یا کسانی از مسلمانان کشورمان موفق به مسافرت به سرزمین های اشغالی شده باشند یا نتوانسته اند دوربینی با خود ببرند و عکس مسجد الاقصی را بگیرند و یا این مسأله به فکرشان نرسیده که ممکن است فردا بنده و جنابعالی در روز قدس عکس قبة الصخره را بالای سرمان بگیریم ، و عکسی بگیرد و تکثیر و تأکید کند که بابا مسجدالقصی این است و یا اساسا بعد از محقق شدن تمام شرایط فوق مثل اکثریت مسلمانان مسلمان بی بخار و نامسلمانی بوده است
و البته تا امروز هم سیمای جمهوری اسلامی به آن صورت نتوانسته در حدی باشد که بتواند حساب (بخوانید عکسها و فیلمهای ) خود را ازکشورهای عربی جدا کند
و اخیرا نیز خبر پخش شده مبنی براذعان صدا و سیما بر اشتباه 28 ساله هم به این امر صحه میگذارد
حالا به این مسأله اضافه کنید تلاش فراگیر و پنهانی صهیونیسم جهانی برای پخش وسیع و گسترده تصویر قبه الصخره (قبة الصخره) به نام مسجد القصی که برنامه ای برای گمنام کردن این مسجد و در نهایت انهدام بی سروصدای این مسجد عزیز طوری که آب از آب تکان نخورد و بعد برای مسلمان دنیا از قبةالصخره پخش مستقیم تلوزیونی بشود و آقایان بفرمایند که بله این چند نفری هم که اعتراض میکنند اغراض سیاسی داشته اند
بالاخره پیشامدهای مهم اما خارج از کنترل این چنینی بهانه جالبی برای یک وبلاگ عجیب وغریب شده بود (وبلاگی با نام عجیب و غریب تر مسلم فریم) تا هر چه بهانه اش اجازه میدهد و نمی دهد بر کلیت نظام اسلامی بتازد البته چند وبلاگ دیگر از جمله شیر بزرگ – و ایرانیان انگلیس – نیز برای سوء استفاده از این اعتراف ضروری بیکار ننشستند
چیزی که تا اذعان به آن نشده بود و در لیست اطلاعات سوخته قرار نگرفته بود معلوم نبود این کاسه های داغ تر از آش حتی از قبة الخره اش هم حرف بزنند
-------------------------------------------------
عمی دردی دیری زمی دردیدی (درد، درد عمو نیست درد زمین یاروه)
البته مسائلی مانند چچن که در واقع لکه ننگی بر دامن دو دولت پیشین بود تا روسها بیشتر ما را برای نیروگاه بوشهر معطل کنند نیز بهانه دیگری شده بود تا یک عده پرمدعا بتوانند پیازداغ وبلاگهای شبه اسلامیشان را بیشتر کنند و به خاطر حمایت نکردن از مجاهدان چچنی در برابر ارتش لائیک روسیه دور بردارند
باید قبول کنیم که مدیران خودکامه و خودمختار و روئسای جمهور خودمختارتر همیشه در حرم قدرت قله را دور زده اند
که پایه ابتدایی آنها ترس از مردم و مصلحت اندیشی بوده که مثلا این سوال پیش نیاید که چرا جمهوری اسلامی با همه کشورهای قدرتمند قطع رابطه کرده یا در ساخت نیروگاه موفق بشویم
این در حالیست که : سیاست ستیز با ابرقدرتها و جهانخواران سیاست همیشگی امام خمینی و دولت حضرت آقا بوده و ما هنوز شعارهای مرگ بر شوروی انقلابمان را فراموش نکرده ایم اکنون نیز فرزند خلف استکبار ستیزی امام و رهبری و رئیس جمهور محبوبمان همان سیاست را پی میگیرند
داشتن رابطه ای دوستانه تر با دولت ارمنستان نسبت به دولت ضد مردمی آذربایجان را نیز میتوان از نمودهای این امر به شمار آورد
حمایت از الهام علی اف همان حمایت از آمریکا و خط بطلان کشیدن بر امیدهای دیرنه مردم ایران شمالی است
اما جالب اینجاست که کاسه های شدیدا داغ فوق الذکر این امر را با حمایت نکردن دولتهای پیشین از مردم چچن یکی میدانند
حالا چطور میشود که برخی خوانندگان آهنگ ناموزون قره باغ قره داغ دولت جمهوری اسلامی را منفی و الهام علی اف را مثبت و کسی میدانند که باید از او حمایت میشد و نشده کلی جای سوال است ! خوب است که همین پارسال ملت غیور ایران شمالی انزجار خود از دولت آمریکائیشان را بسیار واضح اعلام کردند اگر چه باز صدا و سیمای خواب آلود ما در حالتی سوال انگیز از کنار این مسأله رد شد
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
در دنیای امروز معمولا هر حکومتی برای راضی نگه داشتن مردم کشورش همیشه دست به اقدامات رسانه ای و شیرین سازی خویش می زند
در این میان وعده هایی چون رشد توسعه اقتصادی و رشد توسعه سیاسی و حتی ادعای وجود داشتن آنها رایج و متداول است
حرف زدن از توسعه علمی کشور و رشد شاخصهای آن - و دادن آزادی های اجتماعی هم ادعایی است که خیلی از حکومتهای ظاهرا دینی و غیر دینی آن را داشته اند
و عالمان دینی وابسته به دربار نیز همیشه از این کارها در خلال سخنان خویش با انواع احادیث و روایات به بزرگی یاد کرده اند - باید پذیرفت که هر چیز خوب و بدی را که یک زمانی مردم به آن روی خوش نشان میدهند را میشود اگر جزو دین نباشد هم به دین بست
و اگر کسی که این کار را میکند صاحب قدرتی باشد قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاید - و اینگونه یک حکومت دینی بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتواند خود را عالم و متعهد و دلسوز و دینی معرفی کند
اما حرف زدن از عدالت "آنهم عدالتی که دینداران و فقرا آن را تا ظهور منجی دین خود غیر ممکن دانسته اند و اگر قبول کنند نیز در انتظار مشاهده آن حداقل در محله و شهر خود خواهند بود و ثروتمندان آن را مخل ثروت و قدرت و امنیت خود میدانند "برای جلوه و جلا دادن به خویش نه تنها نشانه دیوانگی و ... است بلکه در واقع یک خودکشی سیاسی محسوب میشود
به قول مطلوب :اگر ملاها بخواهند حکومت کنند بهترین راه این است که مردم را زیاد متوقع بار نیاورند و عدالت را غیر ممکن معرفی کرده وبرای عدالت از مردم دعا برای ظهور منجی بخواهند و در عوض از نماز مستحبی و توسعه و آزادی و روزه و صله ارحام و حج و خوبی کار و تلاش یا شور و مستی عرفان یا جهاد و این جور چیزها حرف بزنند
یک لطیفه
یکی از دوستان حرف جالبی را از یک منبری نقل میکرد که ظاهرا واعظ مذکور در بین سخنانش گفته که آری امیرمومنان در هر شب هزار رکعت نماز میخوانده و من و شما هم خوب است بخوانیم البته بنده کاری به واقعیت انجام این کار توسط یک امام زمان و مسائل مربوط به نسبیت و غیره زمان ندارم اما جالب اینجاست که یک فرد عادی اگر نای انجام یک چنین کاری را داشته باشد و در هر دقیقه یک رکعت بخواند که سریع هم میشود بخواند هزار دقیقه وقت میبرد یک ماشین حساب معمولی این طور جواب میدهد 1000تقسیم بر 60 = 16.6666666 یعنی شانزده و نیم ساعت وقت میبرد و با توجه به این که خیلی از شبهای ما 12 ساعت هم نمیشود حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
--------------------------------------------------------
جای استاد بزرگوار و نابغه متقی انقلاب شهید مطهری -که اگر حرکتی هم در ذهن ما مردم ایران شده به برکت وجود فرزانگانی چون اوست - خالی که اگر حاظر بود و این اوضاع و اقوال بعد از انقلاب را می دید چه چیزها که نمی گفت و چه فریادها که بر سر ما غافلان نمی کشید
آری عدات کلمه ای نیست که بشود با آن بازی کرد عدالت مسلخی است که هنوز خون پیروان علی و حسن و حسین سلام الله علیهما را
میطلبد
شاید هنوز هم باید یک رجایی و یک بهشتی دیگر شهید بشود و یک باکری دیگر بیشتر از 15 ثانیه در شبانه روز یک مسئولیت نخوابد تا دیگران هم عدالتخواه بشوند البته بنده حدس میزنم ریخته شدن چنین خونهایی حتما برای انسانهای بی تفاوت یا کم تفاوت بسیار شوم خواهد بود
جبرگرا کردن عوام الناس و سلطان را ظل الله گفتن کار سختی نیست روزی خلفای شرابخوار عباسی تماما ال... ُ بالله میشوند و روزی رضا پهلوی لائیک با دستمال سبز که امام رضا به کمرم بسته و مرا سلطان کرده از ضریح امام خارج میشود و یک روز سرباز آتا ترک ممد جخ یعنی جوخه محمد نامیده میشو د تا اکثریت مردم ظاهرا متدین با آنها مقابله نکنند و مفسیدین و بی تفاوتها هم سر بر آخور خود داشته باشند و در میان یک عده اندک باقی خواهند ماند که کاری از پیش نخواهند برد و به جرات میتوان گفت که این نسخه همیشگی حکومت جباران است
در این میان این وظیفه بسیار حساس بر دوش هر انسان با وجدان و سالمی در حد وسعش سنگینی میکند که عدالت را بیشتر بفهمد و در بین دیگران تشریح کند
امروز همچنان که آن رجایی دوران - محمود احمدی نژاد - (بترکه چشم حسود و عقده ای) قبل از انتخاب شدنش فرمود مدیران میانی کشور خیلی بیشتر از بعضی از جوانانمان که آنها را سمبل غربزدگی میدانیم غربزده شده اند آنها کسانی هستند که در هیپنویزم نام ها و نظریه ها دفن شده اند آنها حامل نظریات اقتصادی هستند که ثروتمندان و دولتهای چپاولگر دنیا برای ادامه حیات خود در دانشگاه هایشان ساخته اند
با این فرمولی که آنها برای زندگی تجویز میکنند عدالت بزرگترین جرم است و موجب از بین رفتن رشد اقتصاد جهانی میشود (البته هر انسان فهیم و با وجدانی می داند که جمعیت نه تنها معضل نیست بلکه اگر درست مدیریت شود سرمایه ای بی بدیل است)
با این فرمولها کشتن یک انسان بی گناه که تازه پا به عرصه وجود نهاده (سقط جنین بعد از چهار ماهگی) برای کنترل اقتصاد جهانی مطلوب است (و این را هم به اسم فرزند کمتر زندگی و تنظیم خانواده و انفجار جمعیت و ... توجیه میکنند )
ودر این میان تنها قدرت است که میگوید بشر کیست و حقوق او چیست با چه چیزی تامین میشود
و الا لعنت الله علی القوم الظالمین
نمایش همزمان در یک خط کوتاه
حکم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ( که مجوز افتا را برای طلاب علوم دینیه صادر می کنند ) در مورد شیخ یوسف صانعی مبنی بر مرجع نبودن او خشم ضد انقلاب خارج نشین ( که ید طولائی در اهانت به قرآن و عترت دارند ) را برنگیخت ؛به طوری که مثلا سایت بالاترین ( که ارسال کننده گان مطالب آن باید حداقل 15000 درجه خباثت داشته باشند و خباثت باید از تک تک کلمه هایشان بچکد ) دیشب با مطلبی توهین آمیز به آن آیات عظام که در برابر بدعتهای شیخ موضع گرفته اند اهانت کرد
گفتنی است شیخ یوسف صانعی اخیرا با فتاوائی عجیب که مخالف مسلمات مذهب شیعه و بعضا حتی اهل تسنن است ربا را در قرض های غیر اضطراری حلال 1 ؛ ارث بردن کافر از مسلمان را صحیح2 ؛حکم ارتداد را در صورت از روی علم و آگاهی بودن متفاوت3 دیه زن را که به حکم اسلام نان آور خانواده نیست و خسارت آن شکلی دیگر است برای اولین بار در اسلام مساوی دیه مرد می داند 4 که همه این چهار مورد نه تنها در مذهب تشیع بلکه در میان اهل تسنن نیز برای اولین بار اتفاق می افتد و ایشان برای این فتاوا باید قبلا اعلام عصمت و رسالت می کردند که متأسفانه فراموش شده
پس با چنین اوصافی وقتی کسی که خود را مرجع می داند با قرآن و سنت و عترت اینگونه برخورد می کند نباید زیاد از یک لات بی سروپای چاله میدانی انتظار داشت که حرمت قرآن و امام حسین را نگاه دارد
1) توضیح المسائل، ص 382 .
2) روزنامهی اعتماد ملی، 11/11/84، ص 7 .
3) روزنامهی صدای عدالت، 12/11/84، ص 11
4) روزنامهی کارگزاران، 23/6/86، ص 6 .
در سایت رجا نیوز موارد بیشتری از فتاوای خارج اختیار مراجع صانعی آمده است که در ادامه مطلب درج می شود
جمعی از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای مبانی فتاوای و نظرات فقهی شیخ یوسف صانعی را به چالش کشیدند.
به گزارش رجانیوز متن این بیانیه فقهی و علمی به این شرح است:
بسماللَّه الرّحمن الرّحیم
فتاوای آقای صانعی در عیار فقاهت
.......................................................................................
1) در دیدار با رئیس
2) روزنامه اعتماد، 14/2/85، ص 2
3) تحریر الوسیله، ج 2، ص 558، مسألهی 26
4) شیخ طوسی، کتاب الخلاف، ج 5، ص 254، مسأله 63؛ مقدس اردبیلی، مجمع الفائدة و البرهان، ج 14، ص 322؛ سیدمحمد جواد حسینیعاملی مفتاح الکرامة، ج 21، ص 175
5) جواهر الکلام، (15 جلدی) جلد 15، ص 175 .
6) روزنامهی کارگزاران، 23/6/86، ص 6 .
7) روزنامهی شرق، 12/3/86، ص 5 .
8) کتاب الخلاف، ج 5، ص 254 .
9) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 15، ص 276 .
10) کتاب الخلاف، همانجا؛ وسائل الشیعه، ج 29، ص 205-206، ابواب دیات نفس، باب 5، ح 1-4؛ مستدرک الوسائل، ج
11) تحریر الوسیله، ج 2، ص 519 .
12) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 15، ص 50-51 .
13) کتاب الخلاف، ج 5، ص 145؛ بدایة المجتهد، ج 2، ص 395 .
14) در دیدار با رئیس مرکز پژوهشهای زنان، 24/7/79؛ هفته نامهی گوناگون، 8/6/82، ش 28، ص 6 .
15) جواهر الکلام (15 جلد) ج 15، ص 51 .
16) روزنامهی توسعه، 13/5/81، ص 1 .
17) روزنامهی کارگزاران، 16/3/86، ص 14 .
18) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 10، ص 708 .
19) سیدعلی طباطبایی، ریاض المسائل، ج 10، ص 272؛ سیدمحمد عاملی، نهایة المرام، ج 1، ص 221؛ یوسف بحرانی، الحدائق الناضرة، ج 24، ص 113؛ کتاب الخلاف، ج 4، ص 341 .
20) روزنامهی اعتماد، 18/3/83، ش 563، ص 2 .
21) مجمع المسائل، ج 1، ص 431س 1304؛ ص 432، س 1305؛ ص 436، س 1317.
22) توضیح المسائل، ص 382 .
23) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 9، ص 8 .
24) موفق الدین بن قدامه و شمس الدین بن قدامه، المغنی و الشرح الکبیر، ج 4، ص 390 .
25) برای مطالعه رجوع شود به. ربا، پژوهش ممتاز واحد تحقیقات اقتصادی جامعه مدرسین، ص 299-308 .
26) روزنامهی شرق، 28/5/83، ص 4.
27) رک : مستمسک العروة العروثقی، ج 1، ص 323؛ مأة قاعدة فقهیة، ص 163-164؛ تحریر الوسیله، ج 1، ص 144، مسأله 10؛ المبسوط فی فقه الامامیه، ج 6، ص 284 .
28) روزنامهی صدای عدالت، 12/11/84، ص 11 .
29) رک : موسوعة جمال عبدالناصر الفقهیه، ج 4، ص 252-254؛ التنقیح فی شرح العروة الوثقی، ج 2، ص 60-61؛ ذکری الشیعة، ج 1، ص 115؛ کشف اللثام، ج 1، ص 402؛ مجمع الفائدة و البرهان، ج 13، ص 314؛ ایضاح الفوائد، ج 4، ص 547؛ مفتاح الکرامة، ج 1، ص 245 .
30) جواهر الکلام (15 جلدی) ج 12، ص 458-459 .
31) الروضة البهیة، ج 2، ص 391 .
32) روزنامهی اعتماد ملی، 11/11/84، ص 7 .
33) مسالک الافهام، ج 13، ص 20 و مانند آن: ریاض المسائل، ج 14، ص 209 .
34) جواهر الکلام (چاپ داراحیاء التراث العربی) ج 39، ص 16؛ کفایة الاحکام، ج 2، ص 791 .
35) روزنامه اعتماد،
36) روزنامهی آفتاب یزد، 17/9/86، ص 9 .
37) تذکرة الفقها (چاپ قدیم)، ص 638 .
38) مدارک العروة، ج 29، ص 17 .
39) وسائل الشیعه، ج 20، ص 517-519، احادیث باب 1 و 2 .
تو همرهی با من ولی حرفی نداری
در کوچه تنهایی ،غریبی ،بی قراری
بنشین کنار آب خیس جویباران
بنشین و بنشان این عطشهای خماری
در پادگان یک جور لنگی گرچه یک جور
هم می دوی از بی خودی تا رستگاری
یا باز برمی گردی و در کوچه انگار
جا ماندگان در قلبها را می شماری
دلخستگی هایت اگر چه بی امان نیست
اما نمی فهمی چه شد که سوگواری
از قهر و لطف این خدایان دروغی
داری به سوی آسمان ها دست یاری
آنـــروز زیبـــا ذره ذره آب می شد
خوابی که می دیدی در آن حال خماری
اما دگر از کافشین اینها بعید است
این بخت خواب آلوده و شب زنده داری؟!!
التماس دعا
کریم شاهزاده 17/5/87
توی وبلاگ یکی از برادران با انصاف اهل تسنن که خداوند ایشونو با پیامبر خاتم اهل بیت طاهرینش محشور فرماید http://ghadeerkhom.blogfa.com/ یادداشتی گذاشتم که گفتم بد نیست اینجا هم اونو ارائه کنم !
سلام بر شما
از این که توانسته اید بدون غواغا سالاری و با اخلاق اسلامی به احساس وظیفه درونی خود بپردازید خدا را شکر کنید امیدوارم خداوند همه ما را زیر پرچم توحید واقعی که بقیة الله بامره خواهد افراشت جمع و از لذت پرستش موحدانه خود برخوردار کند
شیعیان واقعی و اهل تسنن حقیقی در یک کلمه که کلمه توحید است و اطاعت از قرآن و رسول توحید است مشترکند قل یا أهل الکتاب تعالوا إلی کلمة سواء بیننا بینکم ألّا نعبد إلّا الله ... پس چگونه است که عده ای یکدیگر را از اهل کتاب پست تر شمرده و از هم فاصله می گیرند
ولا تقولوا لمن القی الیکم السلام لست مومنا تبتغون عرض الحیاة الدنیا فعند الله ...
پس چگونه می شود با وجود اظهار اسلام و اظهار توحید شیعیان وهابیان و پیروان ساده و بیمار آنان کشتن 2 یا شش نفر از شیعه را برای کسی که گناه ثقلین را داشته باشد رساننده به بهشت و رضوان الهی می دانند قل اتخذتم عند الله عهدا فلن یخلف الله عهده ام تقولون علی الله ما لا تعلمون بلی من کسب سیئة و احاطت به خطیئته فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون
به اعتقاد علمای شیعه انبیاء و اولیا از خدا مستقل نیستند و فقط با اذن او می توانند شفاعت کنند آنهم نه برای کسی که گناه ثقلین را داشته باشد بلکه برای مومنین و موحدین و برای نزدیک تر شدن به خدا در قیامت
اللهم الّف بین قلوب المسلمین برحمتک یا حنان و یا منان و اختم عواقبنا بخیر برحمتک یا ارحم الراحمین