شاید هیچ کس خیال نمی کرد که روزی موشوی ( نام میرحسین موسوی در بین دوستان عبری زبان و صهیونیست ) و کروبی برای ماندن در صحنه باید دست به دامن هر ناکس حقیری شوند و به هر چیز زایدی آویزان شوند روزی که موسوی با ادعای خط امام و قانون مداری گوش فلک را کر می کرد آیا کسی فکر می کرد روزی تمام افتخارات این آدم شرکت در تشیع جنازه منتظری باشد و تمام خودنمائی ها و بیانیه هایش را غیرقانونی و برای دعوت به تجمعات غیرقانونی انجام دهد برای ماندن حمایت بنی صدر و آمریکا و اسرائیل را به جان بپذیرد و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران هوادارانش را باسکوتی سهمگین تأئید کند بدون تردید او از کشتی انقلاب حسینی بیرون پریده است تا به خیالش با قایق های تندروی آنچنانی مسیر را بپیماید کاش روزی بی هیچ ادعائی حقیتا به این کشتی باز می گشت که ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه اما حیف که او جز با ادعا به این کشتی نمی نگرد
الهم عجّل برحمتک لولیک الفرج
خدایا دیگه عالم به آخر خط رسیده
دیگه غلط کردیم نمیشه نمیشه نمیتونیم ما آدما نمیتونیم بدون نظر ولائی تو زندگیمونو اداره کنیم اینم گندائی که هر روز و هر شب تو گوشه گوشه دنیا داریم بالا می آریم دیگه چقدر دیگه باید گند بزنیم خدایا دیگه فکر کنم باید دندمون نرم شده باشه
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی الیل والنهار
علاوه بر علاقه نداشتن استاد به پخش عمومی سخنانشان در بعضی از موارد
یک چیز دیگر هم در این قضیه میتواند خیلی دخیل باشد
انتقادات استاد از صدا و سیما :
استاد علیرضا پناهیان گفت: صدا وسیمای ما اگر به صورت علنی مردم را به گناه دعوت میکرد اشکالش کمتر بود از اینکه اکنون برای گناه زمینهسازی میکند.
به گزارش خبرنگار «شریف نیوز»، استاد علیرضا پناهیان در اولین گردهمایی سراسری مجامع وبلاگنویسی که در سالن اسوه برگزار شد، با اشاره به مباحث فرهنگی و لزوم هوشیاری مردم در مقابل توطئههای عوامل ضد فرهنگی، گفت: چندی پیش آخرین نفسهای ضدیت با ایمان و معنویت زده شد البته من سال یا مقطع خاصی مدنظرم نیست اما امروز ایمان و معنویت حرمت و قداست یافته است. امروز دیگر با هیچ علمی نمیتوان ایمان و معنویت را خرافه تلقی کرد و هیچ خودخواهی نمیتواند در مقابل معنویت بایستد.
استاد علیرضا پناهیان با بیان اینکه باید روش تبلیغات و دغدغهها به نسبت شرایط تغییر کند ادامه داد: اکنون دوره انحراف در ایمان است نه انحراف از ایمان و در میان افکار عمومی خصوصا جوانان دیگر نیاز به اثبات خدا نیست وباید سراغ مراحل بعدی رفت. اکنون خطری که جامعه را تهدید میکند مبارزههایی میان معنویت با معنویت و عرفان با شریعت و مبارزات دیگر از این دسته است.
وی با بیان مثالی گفت: اکنون در کشور ما اگر یک فرد ده سال کار فرهنگی کند، به عنوان عنصر فرهنگی شناخته میشود و به خاطر همین اشتباه ما اکنون با لشگری از عناصر فرهنگی که هوشمندی خاصی برای زمانشناسی ندارند مواجهایم. پناهیان درد زمانه ما را این دانست که برخی عناصر فرهنگی دشمنان مدرن را نمیشناسند و آگاهی و آشنایی حساب شده با نیازهای زمانه در مدیریتهای فرهنگی وجود ندارد.
وی عرصه فرهنگ، معنویت و فکر را نیازمند مدیریت و تدبیر دانست که چیزی فراتر از تجربه، سلیقه، و سلامت نفس است و با تاکید بر اینکه آن زمانشناسی که همواره مورد تاکید حضرت امام بود از مفاهیم کلیدی است اظهار داشت: اکنون دشمن دیگر نمیتواند جلوی گرایش معنویت رابگیرد پس به دنبال انحراف آن است و اکنون در دوره ما دیگر هیچ کس به مقابله علنی با دین برنمیخیزد چون نتیجه آن را تجربه کردهاند و به همین جهت روشهای مقابله کنونی آنان از همه خطرناکتر است.
این خطیب، ارایه دین بدلی، نزاع دین با دین، و مقابله غیرمستقیم با معنویت اصیل را از روشهای نوین دشمنان برای مقابله با دین اصیل عنوان کردو ادامه داد: برخی عناصر فرهنگی حساسیت خود را نسبت به خطرات زمانه از دست دادهاند و در همین میان دشمنان در پی راهکارهایی هستند که ما دیرتر به اهداف خود برسیم. در حالی که اگر پایهها زود مستحکم نشود، با همه حقانیتی که دین دارد دشمنان برای همیشه در پی نابودی شما برمیآیند پس در اینجا سرعت مهم است.
وی استفاده از نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش و صدا و سیما را در دوران کنونی انفعالی و حداقلی دانست و گفت: برخی کارشناسان ما به جای آنکه ابرو را درست کنند چشم را در میآورند و این در اکثر برنامهها مشهود است. میگویند کدام برنامه، میگوییم بگردید در کدام برنامه نیست. در یک فیلم توبه را به لجن میکشند و مذهبیهای ما غافل هستند و در فیلم دیگر برای اینکه ارتباط مرد با یک زن دیگر را تقبیح کنند، بی احترامی مادر به پدر را تبلیغ میکنند.
پناهیان فروپاشی بنیان خانوادهها را برای صهیونیستها بسیار مهم دانست و علت آن را جلوگیری از تربیت فرزندان در خانواده عنوان کرد و ادامه داد: تولیدات اکثر کارگردانان و نویسندگان ما به گونهای است که انگار از خانوادههایی بیرون آمدهاند که فقط در آن دعوا بوده است و بدین ترتیب رسانه برای عدم پذیرش احکام دینی بسترسازی میکند. بعد میگویند صدا و سیما که حرامی را حلال نکرده است!
وی هدف دشمنان را به تاخیر انداختن ایجاد جامعهای نمونه و وسیلهای آنان در این راستا را استفاده حداقلی ما از امکانات و ایجاد اصطکاک بین افکار عمومی وافکار دینی دانست و تاکیدکرد: صدا وسیمای ما اگر به صورت علنی مردم را به گناه دعوت میکرد اشکالش کمتر بود از اینکه اکنون برای گناه زمینهسازی میکند. به عنوان نمونه سن علاقه دختران و پسران در جامعه ما که مظاهر علنی فساد مشخص نیست به شدت پایین آمده و این صرفا مرهون زحمات دوستان در صدا و سیما است.
وی در بخش پایانی سخنان خود شرح حالنویسی را جزو اسناد تاریخی و فرهنگی جامعه دانست و تاکیدکرد: بنده به شرح حال نویسی در وبلاگ ارادت دارم چرا که در این عرصه میتوان خدمات زیادی به دین کرد.
نوشابه اساندارد نوشابه زندگی
چیپس سابیتا ارمغان تکنولوژی مدرن
پفک و پاستیل بهداشتی ...
محصولات گوشتی شرکت سوسیس و کالباس نوآوران پنجره ای به جهان جدید
بله اینها همان هله هوله های استاندارداند و تبعات شناخته و ناشناخته آنها هنوز هم قربانی میگیرد
اینها همان چیزهایست که اطبا و خود وزارت بهداشت و همه پزشکان حاذق جهان آنها را سمی جانسوز می دانند
تا کی یک سیب زمینی فروش باید از ترس مأموران بهداشت به این سو و آن سو نگاه کند
بله آقا خاکشیر غیر بهداشتیه هیچ وقت یه همچین چیزی رو از فروشنده های دوره گرد نخرید
بعد پفک و چیپس و نوشابه بهداشتیه
بعد سوسیسی که همه اش ضایعات گوشتیه و هیچ تضمینی به سلامتیش نیست و تا 20 سی سال قبل با همین فرمول تو اروپا غذای سگ بیرون می دادند بهداشتیه
تخریب بافت قدیمی و فرسوده شهر تبریز به زودی عملی میشود!
یک ساختمان 5 طبقه نوساز در اثر باد فررو ریخت!!
عمر مفید ساختمان در ایران در حدود 20 تا چهل سال است!!
و مناره جنبان سرافراز بعد از 500 سال
حمامهای قدیمی و خزینه دارمان را که هفته ای یک بار آبش عوض میشد و صرف کشاورزی میشد را گرفتند و گفتند غیر بهداشتیست و بعد جکوزی ها و استخرهایی به سبک اروپایی راه اندازی شد و الان شاید ماهی یک بار باسم کشنده کلر گند زدایی میشود و هر سالی یک بار یا هر شش ماه یک بار آبش عوض میشود بهداشتی هستند
می دانید چرا
تا روزی برسد که نگاه کنیم و احساس کنیم چیزی نداشته ایم چیزی نبوده ایم از زیر بته به عمل آمده ایم قبول کنیم که یک قوم وحشی بوده ایم قبول کنیم که کاپیتالاسیون حق آمریکایی هاست تا آرزو کنیم که ای کاش در یک سطل آشغال در ویرجینیا به دنیا می آمدیم تا در اصفهان یا تبریز
ای مردم تا کی می خواهید چشمهایتان را ببندید و دهانتان را باز نگهدارید
نگاه کنید و دستهایی که از پشت پرده بیرون می زند را به وضوح ببینید
همه چیزمان رفت دنیایمان رفت آخرتمان رفت و اینها را خودمان به باد می دهیم
تا کی میخواهید در خواب زبان انگلیسی یاد بگیرید !!
کدام جمله ها و عبارتهای انگلیسی را در خواب یاد میگیرید
تا کی میخواهید تسلیم این استانداردهای کثیف باشید
من فرزند کاهگلها و دیوارهای مهره ای هستم
که محکم و زیبا و زنده و آرامش بخش اند
تا کی دستهای پینه بسته پیرمردی که گاه گاه بستنی سنتی میفروخت به جرم غیر بهداشتی بودن نفرین خواهد شد آن پیر مرد مُرد ،رفت ، و دیگر مغازه اش هم به جرم فرسوده بودن تخریب شده است
و تا کی بستنی را که با دستگاه های تمام اتوماتیک با اسید ها و نگهدانده ها و رنگها و افزودنی های مجاز خوراکی تولید میشود را خواهیم خورد
تا کی مرغ های کشتار روز همان جوجه های سی روزه آفتاب ندیده را که جز هورمون و غذاهای چاق کننده چیزی ندیده اند را به جای خروس چند ساله غیر بهداشتی به ما قالب خواهند کرد
و تا کی آفتابی که شاید لایه اوزن زمینش را سوراخ کرده اند نفرین خواهد شد
و بر سرمان خواهند کوفت که جهان مدرن را شما نساخته اید
با تشکر
دهاتی ِغربتی ِعقب مانده
( تذکر :مقاله زیر به تفاوتهای بنیادین اداره سربازان در اسلام در سیره معصومین و در زمان دفاع مقدس با دیسیبلین نظامی غربی که امروزه تا حد زیادی در پادگانهای ما نفوذ کرده می پردازد و با اعتقاد راسخ به ولایت مطلقه فقیه و پذیرفتن تبعات احتمالی نقد جمع کثیری از فرماندهان و نظام پادگانی تحت امر ایشان که فاصله محسوسی با منویات ایشان دارند قلم زده شده است و در پایان عملی بودن استفاده از روشهای اسلامی را به وضوح تشریح نموده است )
( تذکر :مقاله زیر به تفاوتهای بنیادین اداره سربازان در اسلام در سیره معصومین و در زمان دفاع مقدس با دیسیبلین نظامی غربی که امروزه تا حد زیادی در پادگانهای ما نفوذ کرده می پردازد و با اعتقاد راسخ به ولایت مطلقه فقیه و پذیرفتن تبعات احتمالی نقد جمع کثیری از فرماندهان و نظام پادگانی تحت امر ایشان که فاصله محسوسی با منویات ایشان دارند قلم زده شده است و در پایان عملی بودن استفاده از روشهای اسلامی را به وضوح تشریح نموده است )
نمی دانم با شنیدن نام پادگان چه کلماتی در ذهنتان تداعی میشود ؟
نظم ، انظباط ، ورزش و ورزیدگی ، مرخصی ، دادگاه صحرایی ، دادسرای نظامی ، ترک پست ، تشویق ، تنبیه ،درجه ، سرما ، گرما، رژه ، دوری از خانواده، پوکه ، بازداشت، جناب ، به چپ چپ در حال حرکت، خبردار، پادگان چرا ندارد
با این کلمات چطور: شهید باکری ،شهید تجلایی، صیاد، دفاع مقدس ، ترک کردن خانواده، عشق ، وصال، ورزش و ورزیدگی ، نظم ، آتش، سرما ، گمنامی، بی پلاک ، بسیج ، هر که داد هوس کرببلا بسم الله،و...
طبیعتا تکراری است اگر بخواهیم بگوئیم انسان موجودی نسبتا مختار است که تکالیف رشد و پسرفت او به نسبت آزادی های او به وجود می آید
شما اگر به هر دلیلی یک سرباز باشید حتما باید با نحوه احترام به ارشدتر از خود آشنا باشید و اگر آن را به جا نیاورید تنبیه خواهید شد اگر ارشد تر دستور بدهد که کار بیهوده و سختی را انجام بدهید و سرپیچی کنید دادگاه نظامی و چند ماه حبس نسخه ایست که روح نظامیگری آنرا پیشنهاد میکند
این وضعیت را مقایسه کنید با سپاهیان نبی مکرم اسلام مولا علی امام حسن و امام حسین علیهما السلام و روحی و ارواح العالمین لهما الفدا که با وجود این که ایشان میتوانستند با هر گونه تمردی با قدرت جسمی و روحیشان به شدت برخورد کنند همواره در معرض تمرد سپاهیان خویش بودند ولی هیچ گاه این آزادی را از ایشان دریغ نکردند
در حکومت مولا علی سرباز گرفتن اجباری با وجود نیاز جدی حکومت و خود مردم به سرباز جایی نداشت و سربازانی هم که می آمدند گاه شمشیر بر صورت آن بزرگواران می کشیدند و تمرد می کردند
شما حتما قصه تلخ مسلمان شدن آن مرد یهودی را آنگاه که فاتح خیبر و کننده در آنرا دست بسته در مقابل خویش اسیر مشتی تبهکار ناتوان دید شنیده اید
شما حتما قصه تلخ تر و زیباتر برداشته شدن بیعت و تکلیف واجب الهی را از گردن انصار ابی عبدالله را در آن شب هنگام حساس تاریخ شنیده اید
شما حتما داستان پی شدن اسب امام مجتبی توسط سربازانش را شنیده اید
و حتما می دانید که در هیچ کدام از این ماجراها افسران ارشد سپاه آن بزرگوارن با این متمردین برخورد نکرده اند نه ابالفضل العباس با آنهایی که امام را تنها گذاشتند و نه امام حسین با کسانی که رودرروی برادر و پدرش ایستادند برخورد نکردند
ممکن است سوال کنید که امروز سربازی در کشورهای غربی اختیاری شده و نظام پادگانی مورد نقد مذکور چگونه می تواند غربی باشد؟
پاسخ کاملا روشن است در کشورهای غربی این نظام به علت تمکن اقتصادی موجود تغییر حالت داده و به طرز زیرکانه و نامحسوسی به داخل جامعه کشیده شده و علت آن تنها بی نیازی موقت این کشورها از اجباری بودن سرباز شدن همه شهروندان است
چنانکه مشهور است هیتلر در جنگ جهانی تمام شهروندان المانی را سرباز اعلام کرد
و این قضیه جالب تر میشود وقتی که بشنوید که فقط 8% از واجدان شرایط برای حظور در جبهه های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس در آن حظور یافتند ولی قهرمانانه ختم به پیروزی کردند و اگر از موارد معدودی که اقدام به گرفتن سرباز اجباری شد بگذریم باید اذعان کرد همین 8% درصد بقای جمهوری اسلامی را برای سالهای بعد تضمین کردند
شاید در مقام پاسخ بفرمائید که امروز دیگر شهدا در بین ما حظور ندارند و ما هم در موقعیت انسان سازی مثل دفاع مقدس نیستیم که بشود بدون تجویز قوانین و دیسیبلین پادگانی کار را پیش برد امروز اغلب جوانان ما با بلوتثهای کثیف رو به رو شده اند و...
اگر سوال و جواب شما این است نظرتان را به چند نکته جلب می کنم
1 . طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر امروز یک نهدید نظامی آنچنانی برای کشورمان بوجود بیاید جوانان ما به حد چشمگیری بیشتر از دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارمانهای انقلاب آماده خواهند شد
2. امروزه با توجه به پیشرفتهای چشمگیر کشورمان در امور نظامی ما بسیار قوی تر از زمان دفاع مقدس و در مقایسه با دشمنان دارای توانمدی های زیادی هستیم چنانکه برخی از مسئولان ارشد کشورمان بر این باورند که ما توانایی داریم در صورت تعرض اسرائیل به کشورمان نقشه جغرافیایی منطقه را تغییر دهیم
3. امروزه قدرت نظامی نتیجه کمیت و تعداد سربازان نبوده و محصول کیفیت آن و تجهیزات موشکی و الکترونیکی و سخت افزاری و نرم افزاری و سایر مسائل است
4 . با وجود تعدد سربازان وظیفه در نیروی انتظامی چیزی که جای خالی آن احساس میشود وجود پرسنل متعهد کادر و سرباز در نیروی انتظامی است که مومنانه اماده هر گونه فداکاری باشند
5 . البته با این همه باز هم باید گفت طبق فرمایش امام راحل ما فقط مأمور به تکلیفیم و نه نتیجه
والسلام علی من التبع الهدی